perjantai 28. tammikuuta 2011

Tuulikeiju ja vuorenpeikko: Osa 9

 -Tuulikeiju. Mies sanoi hiljaa, kuin peläten säikyttävänsä Catin.
- Kertoisitko minulle huolesi? Haluaisin auttaa.


Cat epäröi, mutta tuli lopulta siihen tulokseen, että hänellä ei tainnut olla enää mitään hävittävää. Ja ehkä tuo tuntematon voisi auttaa häntä. Tai sitten ei, mutta sydäntään Cat voisi silti yrittää keventää. Cat nielaisi ja aloitti varovasti. Isäni, Lordi Ravenhurst, tahtoo minun menevän naimisiin erään hänen ystävänsä kanssa. Cat piti pienen tauon, mutta mies ei sanonut mitään. Hän vaistosi, että Catin tarinassa olisi vielä paljon muutakin kuin pelkkä avioliitto, sillä yksikään tyttö ei voinut olla noin kauhuissaan vain siitä, että hänen isänsä oli valinnut tälle puolison ja siksi hän ei tahtonut keskeyttää. Mies oli myös tyytyväinen siitä, että oli  vihdoin saanut tietää, kuka hänen Tuulikeijunsa oikein oli. Ja samalla hän tiesi paljon muutakin, mitä Cat ei ollut vielä sanonut.


Cat kertoi kaiken isänsä peliveloista, siitä kuinka tämä oli jättänyt hänet  Bessin kanssa kartanoon ja lähtenyt Peterin kanssa huvittelemaan. Hän kertoi myös kaiken tulevasta avioliitostaan, Lordi Fentonista, peloistaan ja onnettomasta tulevaisuudestaan. Jokainen Catin kertoma lause oli saanut miehen kasvot kiristymään aina hiukan lisää. Cat purskahti uudelleen hillittömään itkuun saatuaan tarinansa loppuun. 


- Catherine, mies sanoi pehmeästi. Minä autan sinua, mutta sinun pitää luottaa minuun. Mene kotiisi, pysy siellä ja kun vaunut tulevat sinua noutamaan, nouset niihin ja menet sinne minne ne sinut vievät.  Ymmärrätkö? Cat nyökkäsi ihmetellen.  - Mistä tiesit nimeni?  Mies hymyili katsoessaan Catin kyyneleistä kimaltavia silmiä. - Kaikki Lordi Ravenhurstin tyttären tuntevat, mutta kovin moni ei tiedä sitä, että tämä onkin Tuulikeiju. Cat hymyili ja painoi katseensa.  - Onnistuin kyllä aika kauan pitämään retkeni omana tietonani. Ratsastin yleensä vain aikaisin aamulla, jolloin kukaan ei ollut vielä herännyt. Minusta oli ihanaa herätä ennen aurinkoa. Sinä siis tiedät nyt kuka minä olen, mutta et ole kertonut minulle omaa nimeäsi. Miehen silmissä häivähti jotain juuri ennen kuin tämä vastasi Catille. -Olen Benjamin...Ben...Varington....muuta sinun ei tarvitse vielä tietää. Lupaan sinulle, että kaikki järjestyy vielä hyvin. Usko minua, Tuulikeijuni. Miehen ääni oli täynnä lämpöä ja päättäväisyyttä.



Cat halusi uskoa jokaisen sanan. Oli niin helppoa uskoa tuota kookasta, harteikasta miestä, joka tuntui pyyhkivän kaiken onnettoman pois pelkillä sanoillaan. Cat hymyili  ja nyökkäsi. - Minä uskon, Ben. Pidän huolen, että olen valmis kun vaunut saapuvat. Milloin näen sinut taas? Ben oli Catille kuin pelastusköysi ja tytöstä tuntui pelottavalta päästää mies yhtään kauemmas. - Silloin, kun vähiten odotat, Tuulikeijuni. Lordi Fentonia sinun ei kuitenkaan tarvitse enää pelätä. Mies kumartui lähemmäs Catia, kietoi kätensä tiukemmin tämän vyötäisille ja ennen kuin Cat ehti sanoa mitään, oli mies painanut pehmeän suudelman hänen huulilleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti